Egentligen orkar jag inte

Jag är så leds på SD-trollen. De rasistiska, homofoba och kvinnofientliga uttalandena avlöser varandra. Alltid med samma totala avsaknad av faktaunderbyggnad, logik och analytisk förmåga. Vecka ut och vecka in. Det tar ju aldrig slut!
 
Denna oförmåga att hantera en komplex verklighet, denna förenklade världsbild, detta svartvita seende. Jag blir så förbannat leds. Jag orkar inte vara saklig längre. Jag orkar inte vara vältalig. Orkar inte skräda mina ord eller linda in dem i bomull. Jag vet att det är föga konstruktivt att sjunka till samma låga unkna nivå som SD-trollen, men jag börjar undra om det kanske är det enda språk de förstår. De klagar på att ingen vågar säga vad de egentligen tänker i det här jävla landet. Okej, kära SD-troll, detta är vad jag egentligen tänker, utan omskrivning: Era uttalanden är intelligensbefriade!
 
Idag orkar jag inte hålla god ton. Egentligen orkar jag inte ens skriva det här inlägget. Just nu är jag bara så jäkla leds. Just nu är hoppet i botten. Det sitter ett gäng lallande fascister i vår riksdag och leker politiker. Var tionde svensk säger att de tänker lägga sin röst på dem i höst. Var tionde svensk! Har var tionde svensk tappat huvudet och satt dit en plåtburk istället? Jag menar, man behöver väl inte vara ett geni för att se igenom den glastunna fasaden och se bajshögen som döljer sig bakom den? Jag menar, även om man inte är källkritisk eller allmänbildad nog att kunna tillintetgöra alla deras ihåliga argument och koppla ideologin till diverse historiska katastrofer, så bör man ju kunna se vilken vidrig människosyn de har när de gång på gång idiotförklarar sig själva med sina tweets och kommentarer i sociala medier, eller för all del när de springer runt på stan med järnrör (host host, förlåt, aliminiumrör!) och benämner kvinnor som "den här lilla horan". De bjuder ju ut sin idioti på silverfat. Det är ju bara att beskåda den! Eller överskattar jag svenska folket nu?
 
Vi har hört dem önska livet ur flyktingbarn. Vi har hört dem kalla människor som flyr från krig för "gräshoppssvärmar". Denna vecka har SD-trollen bland annat lyckats kombinera homohat med rasism på ett väldigt ologiskt vis i kommentarsfältet till Fria Tiders artikel om anti-gay-lagen i Uganda. Alltså, lagen är ju fruktansvärd och bygger på att homosexualitet är onaturligt och självvalt. Homosexuellt beteende leder således till fängelse. I Fria Tiders kommentarsfält har man hyllat Uganda för att de "sätter stopp för det äckliga bögeriet och är föredömen för oss andra". Samtidigt påpekar man att "detta visar hur efterblivna afrikaner är, eftersom de stiftar en lag som går emot västvärldens principer". Logik? Man uttrycker även rädsla för att "afrikanska bögar ska strömma in i Sverige pga detta". Ja tänk va, SD-trollens värsta mardröm, en person som är både mörkhyad och homosexuell!
 
Något annat som har varit aktuellt i veckan är ju Jimmie Åkessons påståenden att han inte hade en aning om att SD hade nazistiska rötter när han gick med i partiet år 1995. Att SD då var ett öppet rasistiskt och homofobt parti, det hade Åkesson minsann ingen aning om. Resten av Sverige visste, men inte Jimmie Bombarjackan Åkesson.
 
En liten text ur välkomstbroschyren som damp ner i nya SD-medlemmars brevlådor år 1995, alltså året då Åkesson gick med i partiet:
 
 
För att tala klarspråk: Om Åkesson hade så stora intellektuella svårigheter att han inte såg ideologin bakom denna propaganda, ja då är det sannerligen fascinerande att han sedan lyckades med konststycket att polera ytan på bombarjackepartiet så snitsigt att var tionde svensk har gått på bluffen. För övrigt: Söker man reda på andelen brottsdömda bland Sverigedemokraternas valkandiderande politiker och styrelsemedlemmar år 1995, då får man fram siffran 23,2%. Nästan en fjärdedel av SD:s högst uppsatta medlemmar kunde alltså räknas till gruppen 'kriminella' och tillhörde således förrädarregimen enligt deras egen broschyr. Dubbelmoral i sann SD-anda.
 
Nåväl. Att SD kryllar av kriminella var väl ingen nyhet. Att SD kryllar av rasister borde inte heller vara en nyhet. Ej heller att SD kryllar av homofober. Ej heller att de har en vidrig kvinnosyn. Ja, låt mig knyta ihop denna bittra säck med lite fräscht kvinnohat a la SD från den senaste veckan:
 
Almqvist kommenterar det faktum att SD främst har manliga anhängare. Schysst ordföljd på andra meningen för övrigt, käre Erik "lär er svenska för faan" Almqvist...
 
 
Almqvist svarar på frågan hur man kan minska antalet våldtäkter. Tjejer måste jobba på självbevarelsedriften helt enkelt, hälsar Erik "ger man sig in i leken får man leken tåla" Almqvist. Tack Erik, jag ska tänka på det nästa gång en man tafsar på mig på tunnelbanan. Onödigt osjälvbevarande av mig att åka tunnelbana...
 
 
Fy fan hörni. Hur ska vi orka dra upp de nästan 10% av vår befolkning som har stoppat sina huvuden i bajs? Hur ska vi orka? Jag vill dra upp dem i ljuset men just idag är mina armar för trötta och de orkar inte mer. Och ärligt talat så luktar det jävligt illa när man står vid ett bajsträsk och sträcker ut sina armar. Men jag ska nog få tillbaka kraften. Jag behöver bara vila armarna och skaffa en bättre klädnypa.
E1
2014-02-27 @ 21:32:29

Till godhet kommer kraften alltid återvända!

Svar: <3
Emma




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0