Samhällsinformation till alla hushåll

Denna vecka har Sverigedemokraterna skickat ut sin propaganda och två valsedlar till alla hushåll i Sverige. Det har skickats i postens folder för samhällsinformation.

Samhällsinformation? Seriöst? Det är ju rasistisk propaganda!

Samtidigt pryder SD:s valaffischer Stockholms tunnelbanestationer, med budskapet att vi måste stoppa det "organiserade tiggeriet". Vid nedgångarna till dessa tunnelbanestationer sitter hemlösa utsatta människor och tigger småslantar för sin och sina familjers överlevnad.

Människofientlig propaganda i våra tunnelbanor, mitt bland de mest utsatta människorna. Rasistisk propaganda i våra brevlådor, klassificerad som samhällsinformation. Vad har hänt med vårt Sverige?

De onda krafterna har inte varit såhär starka på många många år. MEN, samtidigt har nog de goda krafterna aldrig varit så starka som nu! Det har talats en del om att vi kanske borde tiga ihjäl Sverigedemokraterna och de krafter som bär upp dem. Jag tror inte på det. Jag tror snarare att det är jätteviktigt att vi sätter ner foten och säger NEJ! Och det görs! Det görs av brandmän och av sjukhuspersonal. Det görs med kyrkklockor och med ljusmanifesationer. Det görs på gator, på nätet och i Stockholms tunnelbana.

Mitt bland SD-propagandan i tunnelbanesystemet har någon satt upp skyltar med orden "Tänk på avståndet mellan fakta och fördom" och "Se upp för rasismen, dörrarna stängs". Mitt hjärta ler.

På sociala medier har vi sett SD:s brevlådepropaganda brännas. Vi har sett den omvandlas till olika budskap för alla människors lika värde, på olika kreativa vis. Vi har sett kampanjer för att skicka tillbaka propagandan till SD:s kontor.

Här är mitt bidrag i denna kampanj, skapad av den propaganda och de valsedlar som SD skickade till min brevlåda:


Nu ska den skickas till SD:s kontor i Kristianstad. Jag uppmuntrar er alla att göra detsamma. Ni behöver inte go wild med sax, limstift och tuschpennor, det räcker att bara skicka tillbaka kuvertet. Låt oss visa att vi inte tolererar att fascismen sprids och blir alltmer rumsren. Låt oss sätta ner foten och säga NEJ, i kärlekens namn. 

Här är adressen:
Sverigedemokraterna
Box 26
291 21 Kristianstad

För ibland kan kärlek vara ett väldigt bestämt NEJ <3



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0